Virtuelt kontor med AdresseService

Virtuelt kontor eller adresseservice? Det er to sider af samme sag, hvor betegnelsen virtuelt kontor har færre år på bagen. Et virtuelt kontor indebærer en firmaadresse på en fysisk lokation, hvor virksomheden ikke selv er til stede. CityCallCenter tilbyder adresseservice til virtuelle virksomheder til en fast lav pris, med eller uden vores telefonservices. Når du har et virtuelt kontor hos CityCallCenter, sørger vi for at håndtere din post efter aftale, og stiller mødelokaler til rådighed.

Virtuelt kontor med telefonpasning

Virtuelt kontor med adresseservice

Et virtuelt kontor kan i 2021 og post-corona betyde flere ting. I vores kontekst, vil det sige at en virksomhed har tilkøbt en firmaadresse på vores fysiske lokation. Det er også kendt som synonymet adresseservice.

Som en del af CityCallCenters kontorhotel, tilbyder vi andre virksomheder at anvende vores adresse som en firmaadresse postboks. Det er oftest relevant for mindre virksomheder, eksempelvis enkeltmandsvirksomheder, der ønsker at skelne privatadresse med firmaadressen. Det kan ofte også være udenlandske virksomheder – ofte svenske virksomheder – der har behov for en virtuel firmaadresse i Danmark.

Fordele ved et virtuelt kontor

Fordelene ved en virtuel virksomhed og virtuel firmaadresse, er bl.a. at:

  • Skabe en professionel facade uden dyre faciliteter
  • Adskille arbejds- og hjemmeadresse
  • Få håndteret post af professionelle receptionister
  • Have adgang til mødefaciliteter
  • Tilknytte professionelle kundeservicespecialister til at besvare indkommende telefonopkald

Læs om alle fordelene ved adresseservice og et virtuelt kontor.

For helt nystartede virksomheder er der sjældent råd til store og flotte kontorfaciliter. Der kan også være masser af årsager til, at man ønsker at skelne sin hjemmeadresse fra sin arbejdsadresse. Med en virtuel virksomhed hos CityCallCenter, sørger vi for at modtage og håndtere post efter aftale. På den måde undgås en masse irrelevant post på hjemmeadressen.

Synergi ved telefonpasning og virtuelt kontor

Med et virtuelt kontor giver vi små virksomheder mulighed for at have en professionel facade på en attraktiv adresse. Vi tilbyder mødelokaler og har bemandet reception til modtagelse af gæster. Derudover tilbyder vi professionel telefonpasning i vores callcenter, som er vores absolutte kernekompetence.

Når din virksomhed først er registreret hos Erhvervsstyrelsen, kan du godt regne med at du samtidig er blevet registreret hos en masse andre virksomheder som potentiel kunde. Du kan derfor forvente en mængde henvendelser og telefonopkald for mere eller mindre ivrige sælgere. Det kan vi også hjælpe med at navigere i, ved at lade os besvare telefonerne når I ikke selv kan.

Billig adresseservice

Billig adresseservice er ikke svært at finde på markedet. CityCallCenter er ikke de billigste, og det er ikke noget tilfælde. Vi tager opgaven alvorligt, da vi bliver en del af jeres forretningsfacade. Både virtuelt, men også fysisk på vores adresse med reception og mødelokaler.

Vi anbefaler at tage en snak med os. En hurtig Google-søgning giver et hav af muligheder og kan hurtigt være svært at finde rundt i. Man kommer længst i et samarbejde med proaktiv dialog, hvilket er vores tilgang til alle vores kunder.

Hvis I anvender vores telefonpasning, koster adresseservice 395,- om måneden som tillæg til telefonservicen. Ønsker I udelukkende adresseservice, koster det 595,- om måneden.

Registrering af firmaadresse

Hvis du har valgt at have en virtuel virksomhed hos eksempelvis CityCallCenter, skal du ændre din adresse for dit selskab. Det er et krav at din virksomheds adresse er registreret hos Erhvervsstyrelsen. Du kan læse mere om at registrere adressen korrekt på deres hjemmeside.

Hvis I en dag skal hente din firmaadresse hjem igen, eller flytte til en anden firmaadresse, skal du naturligvis også sørge for at fjerne den virtuelle firmaadresse fra registeret og andre steder adressen måtte være eksponeret, eksempelvis på din Google My Business profil.

Hvidvaskloven og virtuelle virksomheder

Når man som virksomhed tilbyder et virtuelt kontor, skal man være opmærksom på regler og forpligtelser i forhold til hvidvask og terrorfinansiering. Hvidvask er et forsøg på at skjule indtægter fra kriminelle aktiviteter, som eksempelvis skatteunddragelse, underslæb og våbensmugling mv. Dette har vi som udbyder af adresseservice en vigtig opgave i at bekæmpe.

Hvidvaskloven bygger på et princip om at have en risikobaseret tilgang. Man skal identificere og vurdere risikofaktorer forbundet ved de erhvervsmæssige aktiviteter, i vores tilfælde for et virtuelt kontor eller adresseservice. Hver faktor skal vurderes på en given skala, hvorefter politikker, forretningsgange og kontroller skal understøtte den pågældende risiko.

Risikovurdering for virtuelle virksomhedskunder

Når vi tilbyder adresseservice og dermed har såkaldte virtuelle virksomhedskunder der ikke er fysisk til stede på vores adresse, vil hvidvasklovens forpligtelser gælde. Det betyder bl.a. at vi skal have en udarbejdet og opdateret risikovurdering, og tilstrækkelige politikker, forretningsgange og kontroller til effektiv forebyggelse, begrænsning og styring af risici for hvidvask og finansiering af terror. Risikovurderingen holder vi som minimum opdateret én gang om året.

Når vi som virksomhed fastsætter rammerne for at overholde hvidvasklovgivningen, er det vigtigt at kende reglerne og efterleve kravene. Det er særlig vigtigt at vi kender vores kunder og er opmærksomme på deres aktiviteter. Dette gør vi bl.a. ved at indsamle ID på den tilknyttede person, såvel som at være regelmæssigt i dialog med vores kunder. Derudover bruger vi CVR-registeret som primær kilde for navn, registrering, ejerforhold mv.

Vi håber at denne artikel gav relevant information om hvad et virtuelt kontor betyder og indebærer, og hvordan jeres virksomhed kan blive virtuel. Kontakt os gerne på 80202029 eller info@citycallcenter.dk for mere information.