Telefonservice, telefonpasning, teleservice…

Hvad er forskellen? For et inbound callcenter som CityCallCenter, er telefonservice de forskellige typer af løsninger inden for professionel telefonbesvarelse, også kaldet telefonpasning. Vi beskriver i denne artikel de forskellige typer af telefonservices vi tilbyder virksomheder.

telefonservice

Telefonservice, telefonpasning, teleservice… – 5. november, 2021

Isoleret set kan termen telefonservice være flere ting. Der kan eksempelvis refereres til service af sin telefon; kundeservice over telefonen; telemarketing; eller outsourcing af kundeservice mellem virksomheder. Når vi anvender termen telefonservice, er det i den sidste kategori og som synonym for professionel telefonbesvarelse og telefonpasning. Vi bruger det særligt til at gruppere specialløsninger inden for outsourcing af kundeservice, og til vores 24/7 telefon- og døgnservice.

Telefonservice i et callcenter

Vi tilbyder forskellige variationer af telefonpasning som vi ofte refererer til som telefonservices, oftest:

  • Telefonpasning med beskedservice
  • Telefonpasning med omstillingsservice
  • Telefonpasning med døgnservice

Vores callcenter er døgnbemandet, og vores service skifter karakter hen over døgnets 24 timer.

I dagtimer er det ofte de typiske kundehenvendelser vedrørende produkter, levering, fakturaer og lignende. Om aftenen er det ofte henvendelser fra virksomheder der primært opererer uden for normal kontortid, eksempelvis hotel- og restaurationsbranchen. Og om natten er det mere akutte henvendelser for virksomheder med driftskritiske produkter og services, eksempelvis IT-drift eller delebilservices.

Typer af telefonservices

Som nævnt, så kan der menes flere ting med telefonservice. Foruden den generelle reference til telefonpasning, mener vi særligt også:

  • Vagttelefon
  • Supporttelefon
  • Servicetelefon

Alle 3 eksempler der er afledt af vores døgnåbne callcenter. Flere organisationer og virksomheder har behov for at have en døgnbemandet telefon, enten til at varetage drift eller på grund af lovgivning. For nogle af vores døgnservice-kunder besvarer vi opkald næsten hver eneste nat, mens det for andre kan være ganske få gange om året. Det vigtigste er, at der er et menneske til at tage imod opkaldet.

Personlig telefonservice

Der er i dag enormt mange kommunikationskanaler mellem forbrugere og virksomheder. På godt og ondt. Afstanden er blevet langt kortere, og tålmodigheden lige så. Men har du god kundeservice, kan du også blive belønnet derefter via positiv online omtale.

Flere virksomheder anvender bots og kunstig intelligens til både telefonbesvarelse, chat og e-mails. Det kan til dels fungere ved høj volume og mange gentagne henvendelser. Men det erstatter ikke det menneskelige aspekt ved at tale med hinanden. Det kan CityCallCenter tilbyde, døgnet rundt, sammen med:

  • Besparelser på arbejdstimer
  • Stabile svartider
  • Større tilgængelighed
  • Professionel kundeservice

Kundeservice har aldrig været vigtigere, og kunder forventer i dag hurtig, proaktiv og personlig kundeservice. I en undersøgelse foretaget af Salesforce, svarer 66% af de adspurgte forbrugere, at de ville skifte brand hvis de følte sig som blot endnu en kunde.

Billig telefonservice

Uafhængig af kommunikationskanal, er kundeservice ekstremt vigtigt, men det behøver ikke være dyrt. God service er en art i sig selv, hvis man tager sig tiden og ressourcerne til det. Netop tid og ressourcer er dog ikke billigt, og mange små og mellemstore virksomheder har ikke nødvendigvis de nødvendige ressourcer til at have et dedikeret kundeservicecenter eller telefonservice.

Det kan CityCallCenter netop hjælpe med. Vi samler behovet for mange virksomheder hos os, uden at gå på kompromis med kvaliteten. Da vi er specialiserede i kundeservice, og det er vores fornemmeste opgave hver eneste dag, kan vi tilbyde det til en brøkdel af prisen. Prøv vores prisberegner for at få et tilbud på telefonservice.

God telefonservice

Hvis I som virksomhed allerede har eget kundeservicecenter, eller søger at etablere en kundeservice, er der også professionel hjælp at hente. Teknologisk Institut tilbyder bl.a. kurser inden for telefonservice og -support.

Vi oplærer selv alle vores medarbejdere i professionel kundeservice, opkaldshåndtering, samtalestyring, håndtering af besværlige opkald og lignende. Vores telefonpolitik er central for at kunne levere den service vi lover vores kunder, såvel som medarbejdertrivsel og arbejdsklima.

Derudover praktiserer vi Customer Success som det bør være, og altid gøre det rigtige for vores kunder, også når ingen kigger. Vi er proaktive i vores tilgang til kundehåndtering, både vores egne kunder og vores kunders kunder. Vi er 100% afhængige af vores kunders succes, og det er vi en stor del af at sikre via den daglige kundekontakt og telefonservice.

Søger du mere information om vores services, eller ønsker at høre erfaringer fra et inbound callcenter, er du velkommen til at kontakte os på info@citycallcenter.dk eller på telefon 80202029.