Live chat for virksomheder

Søger du at kunne besvare jeres kundehenvendelser døgnet rundt? Så kan vi hjælpe jer. Vi tilbyder live chat service i vores callcenter døgnet rundt.

live chat for virksomheder

Chat for virksomheder – 9. december, 2021

Hvad er en chat funktion?

En chat er en funktion på en hjemmeside, hvor den besøgende kan have en skriftlig samtale med en repræsentant for virksomheden. En chat fungerer som en kanal mellem forbruger og virksomhed, på samme måde som telefon og e-mail, sociale medier eller andre kommunikationskanaler.

Live chat

Chat kan foregå live mellem to personer, eller inden for bestemt åbningstider. Ikke alle virksomheder har dog mulighed for at stille medarbejdere til rådighed døgnet rundt. Andre løsninger er at have chatbots, hvor du som forbruger kommunikerer med en robot. Robotten er så konfigureret til at besvare en række standardspørgsmål.

Fordele ved live chat

Fordele ved at have en live chat funktion på sin hjemmeside, er bl.a.

  • En populær supportkanal
  • Skaber tillid
  • Kan drive salg
  • Giver tilgængelighed

En stor del af nutidens forbrugere foretrækker chat som kommunikationskanal. Den er praktisk, og mindre stressende en eksempelvis at tale i information. Man får mulighed for at indhente information samtidig med at man har samtalen. Det er naturligt sværere i en telefonsamtale.

Det kan også skabe tillid til en stadig mere krævende kundebase. Forbrugere er mere krævende end førhen, og forventer at virksomheder svarer relativt hurtigt. Derfor kan en bemandet chatservice øge tilliden mellem forbruger og virksomhed.

Derudover kan chatfunktionen være salgsdrivende, da forbrugerne i dag handler døgnet rundt og forventer tilgængelighed – og ikke kun inden for almindelig kontortid.

Hvordan fungerer chat?

Hvis du vælger at have live chat hos CityCallCenter, fungerer det således:

  • Vi gennemgår opgaven ud fra jeres behov, og aftaler hvordan vi løser denne i fællesskab
  • Vi genererer et script som I skal installere på jeres hjemmeside
  • Vi tester chatten i fællesskab, hvorefter vi går live

Vi anbefaler at kombinere chat med telefonpasning, da det giver vores kundeservicespecialister optimal mulighed for at lære jeres kunder at kende. På den måde kan vi levere den bedste kundeservice for jer.

Live chat kræver andre færdigheder end eksempelvis en klassisk callcentermedarbejder, herunder tastaturfærdigheder og skrivemetode. Det er vores specialister trænet i, og gør det hver eneste dag.

Gratis web chat

Der findes masser af gratis chat-systemer på nettet. Men med det attraktive tilbud, kommer der sjældent et attraktivt produkt. Vi har testet flere chatsystemer, og vi har ikke været imponeret af ret mange.

Vær særlig opmærksom på hvor godt produktet er bygget. Jo flere udviklingstimer der er lagt i udviklingen af produktet, jo bedre skal det gerne være. Der er også et aspekt af sikkerhed i forhold til hvad man lægger på sin hjemmeside.

Hvis du har en webshop, findes der en stribe gode chat-apps, hvoraf 10 er samlet på denne liste.

Hvad koster chat?

Vi tilbyder live chat til andre virksomheder fra 695,- om måneden. Prisen er sammensat af et abonnement + pris per chat. Vi prissætter som udgangspunkt ikke chats per minut, da chats typisk er væsentlig længere end opkald, og det er ikke i vores kunders interesse. Vi betaler vores leverandør for brug af LiveChat, og det gør vi med glæde, da vi også får et kvalitetsprodukt.

Hvorfor chat?

Inden du begynder at installere en chat-app selv, eller anvender et callcenter som CityCallCenter, så anbefaler vi at du gør dig nogle overvejelser om hvad du ønsker at opnå. Er det som support for dit produkt? Eller ser du et fald i dine konverteringer uden for normal åbningstid, og derfor går glip af salg? Eller noget helt 3.?

Hvis du vælger at få CityCallCenter til at håndtere jeres chat, er det vigtigt at vi forventningsafstemmer opgaven og hvordan denne løses. Vi foreslår at starte med de simple og hyppigste henvendelser. Med tiden får vi større og større kendskab til jeres virksomhed, hvorefter det vil være naturligt at udvide chatfunktionen til mere komplicerede henvendelser.

Kontakt os på 80202029 – eller brug vores chat -, og lad os tage en snak om mulighederne.